Łożyska mostowe

Dostarczamy szeroki zakres łożysk mostowych dla obciążeń rzędu 100.000 kN i więcej. Surowe wymogi przepisów normowych wymagają precyzji na etapie produkcji z pełną kontrolą jakości oraz nadzorem ze strony laboratoriów państwowych nad testowaniem i stosowanymi materiałami.

ŁOŻYSKA SOCZEWKOWE

Łożyska soczewkowe

Maurer SE rozwinął nową generację materiałów ślizgowych MSM (tzn. Maurer Sliding Material). MSM zwiększa 40-krotnie trwałość łożysk w porównaniu do powszechnie stosowanych materiałów PTFE (Teflonu) oraz charakteryzuje się znacznie mniejszym współczynnikiem poślizgu w niskich temperaturach.

msa

Innowacyjny stop ślizgowy MSA (tzn. Maurer Sliding Alloy) ze specjalnie obrobioną powierzchnią może służyć jako alternatywa dla stali na płyty nośne sferyczne - jest to materiał odporny na korozję, doskonale nadający się do stosowania w środowiskach agresywnych.

Tak więc łożyska z materiałem MSM+MSA idealnie nadają się do zastosowań w mostach kolejowych oraz mostach o konstrukcji podwieszonej lub wiszącej, gdzie wymagane są szybkie przemieszczenia dla płyt łożysk, dla innych wieloprzęsłowych mostów stalowych, gdzie występują duże przemieszczenia oraz dla innych konstrukcji inżynierskich, gdzie przewidywane są długie i permanentne odcinki przesuwów.

Łożysko soczewkowe KSL - idealny zamiennik łożysk wałkowych

Nowe łożysko soczewkowe segmentowe KSL jest to łożysko o prostokątnym konturze, z możliwością obrotu wokół każdej osi. Powstało specjalnie z myślą o wymianie łożysk wałkowych, ponieważ dzięki swojej budowie i kształtowi nie zmienia istniejącego liniowego rozkładu obciążeń w budowli, a dwie powierzchnie ślizgowe z materiału MSM pozwalają na równomierny przesuw łożyska górą i dołem.

łożysko ksl

ŁOŻYSKA GARNKOWE

Łożyska garnkowe

Założenia konstrukcyjne łożysk garnkowych polegają na utwierdzeniu w stalowym garnku łożyska poduszki elastomerowej, która odkształca się względem poziomych osi. Zastosowana poduszka elastomerowa jest nieściśliwa oraz utrzymuje stałą objętość pod przyłożonym obciążeniem.

Poprzez wyposażenie konstrukcji łożyska w blachy ślizgowe, utwierdzone do podłoża łożysko uzyskuje możliwość przesuwów jedno- lub wielokierunkowych.

Łożyska garnkowe wytwarzane są z jednego elementu lub poprzez przyspawanie pierścienia garnka do jego podstawy. Poduszka elastomerowa umieszczona wewnątrz łożyska jest zabezpieczona przed zmiażdżeniem demontowalnymi sworzniami. Łożyska posiadają fartuch ochronny dostosowujący się do odkształceń/przemieszczeń wyrobu. Dodatkowo, łożyska wyposażone są w śruby transportowe oraz czytelną podziałkę do odczytu przemieszczeń.

ŁOŻYSKA NEOPRENOWE

Łożyska neoprenowe

Łożyska neoprenowe są częstym typem łożysk używanym do łożyskowania obiektów mostowych oraz znajdują zastosowanie przy wznoszeniu wielu innych konstrukcji na całym świecie. W zależności od obszarów zastosowań i wymogów danego kraju łożyska elastomerowe MAURER mogą być dostarczane zgodnie z różnymi standardami tj. EN1337-3, DIN4141-14/140, BS5400, AASHTO, SETRA.

Łożyska elastomerowe stosuje się w konstrukcjach, gdzie występują małe obciążenia oraz przy ograniczonych wytrzymałościach łożyskowanych lub izolowanych podłoży.

Generalnie rozróżnia się cztery różne typy zbrojonych łożysk elastomerowych:

  • Typ 1: niekotwione łożyska elastomerowe
  • Typ 2: kotwione łożyska elastomerowe
  • Typ 1/2: jednostronnie kotwione łożyska elastomerowe
  • Typ 5: ten sam Typ jak 2, ale z zatopioną stalową płytą