Dostarczamy szeroki zakres łożysk mostowych dla obciążeń rzędu 100.000 kN i więcej. Surowe wymogi przepisów normowych wymagają precyzji na etapie produkcji z pełną kontrolą jakości oraz nadzorem ze strony laboratoriów państwowych nad testowaniem i stosowanymi materiałami.
Maurer SE rozwinął nową generację materiałów ślizgowych MSM (tzn. Maurer Sliding Material). MSM zwiększa 40-krotnie trwałość łożysk w porównaniu do powszechnie stosowanych materiałów PTFE (Teflonu) oraz charakteryzuje się znacznie mniejszym współczynnikiem poślizgu w niskich temperaturach.
Innowacyjny stop ślizgowy MSA (tzn. Maurer Sliding Alloy) ze specjalnie obrobioną powierzchnią może służyć jako alternatywa dla stali na płyty nośne sferyczne - jest to materiał odporny na korozję, doskonale nadający się do stosowania w środowiskach agresywnych.
Tak więc łożyska z materiałem MSM+MSA idealnie nadają się do zastosowań w mostach kolejowych oraz mostach o konstrukcji podwieszonej lub wiszącej, gdzie wymagane są szybkie przemieszczenia dla płyt łożysk, dla innych wieloprzęsłowych mostów stalowych, gdzie występują duże przemieszczenia oraz dla innych konstrukcji inżynierskich, gdzie przewidywane są długie i permanentne odcinki przesuwów.
Nowe łożysko soczewkowe segmentowe KSL jest to łożysko o prostokątnym konturze, z możliwością obrotu wokół każdej osi. Powstało specjalnie z myślą o wymianie łożysk wałkowych, ponieważ dzięki swojej budowie i kształtowi nie zmienia istniejącego liniowego rozkładu obciążeń w budowli, a dwie powierzchnie ślizgowe z materiału MSM pozwalają na równomierny przesuw łożyska górą i dołem.
Założenia konstrukcyjne łożysk garnkowych polegają na utwierdzeniu w stalowym garnku łożyska poduszki elastomerowej, która odkształca się względem poziomych osi. Zastosowana poduszka elastomerowa jest nieściśliwa oraz utrzymuje stałą objętość pod przyłożonym obciążeniem.
Poprzez wyposażenie konstrukcji łożyska w blachy ślizgowe, utwierdzone do podłoża łożysko uzyskuje możliwość przesuwów jedno- lub wielokierunkowych.
Łożyska garnkowe wytwarzane są z jednego elementu lub poprzez przyspawanie pierścienia garnka do jego podstawy. Poduszka elastomerowa umieszczona wewnątrz łożyska jest zabezpieczona przed zmiażdżeniem demontowalnymi sworzniami. Łożyska posiadają fartuch ochronny dostosowujący się do odkształceń/przemieszczeń wyrobu. Dodatkowo, łożyska wyposażone są w śruby transportowe oraz czytelną podziałkę do odczytu przemieszczeń.
Łożyska neoprenowe są częstym typem łożysk używanym do łożyskowania obiektów mostowych oraz znajdują zastosowanie przy wznoszeniu wielu innych konstrukcji na całym świecie. W zależności od obszarów zastosowań i wymogów danego kraju łożyska elastomerowe MAURER mogą być dostarczane zgodnie z różnymi standardami tj. EN1337-3, DIN4141-14/140, BS5400, AASHTO, SETRA.
Łożyska elastomerowe stosuje się w konstrukcjach, gdzie występują małe obciążenia oraz przy ograniczonych wytrzymałościach łożyskowanych lub izolowanych podłoży.
Generalnie rozróżnia się cztery różne typy zbrojonych łożysk elastomerowych: